پارادایم سرویس گرایی در لایه های مختلفی همچون سازمان سرویس گرا ، کسب و کار سرویس گرا، سیستم های سرویس گرا و نهایتا زیرساخت سرویس گرا مصداق پیدا می کند. اهمیت بازمهندسی(معماری) سازمان با نگاه سرویس گرا به صورتی است که در دنیای رقابتی و سرویس محور امروز، میتوان گفت چشم انداز هر سازمان رسیدن به درجاتی از بلوغ سرویس گرایی در لایه های مختلف است.
تعریف سرویس براساس چارچوب ملی معماری سازمانی ایران؛ عبارت است از “برونداد حاصل از بهکارگیری هدفمند نیروی انسانی، فرآیندها، اطلاعات و فناوری، توسط سازمان که منجربه نتیجهای ارزشمند از دید ذینفع شده و در راستای اجرای ماموریت و تحقق اهداف سازمان باشد”. برای مثال بانکها، مخابرات، شرکتهای نرم افزاری از جمله سازمان های با ماهیت سرویس گرا هستند. به عبارت دیگر سرویس گرایی به صورت بالقوه در ذات این صنایع وجود دارد، اما میزان تحقق(بالفعل شدن) سرویس گرایی در هر کدام، بسته به میزان موفقیت در پیاده سازی سازمان سرویس گرا است.
معرفی دوره/سمینار آموزشی معماری سازمانی سرویسگرا
در این کارگاه آموزشی، مدیران و کارشناسان به صورت علمی و کاربردی با پارادایم سرویس گرایی که خود شامل کسب و کار سرویس گرا، اقتصاد سرویس گرا، سازمان سرویس گرا و سیستمهای سرویس گرا می شود آشنا شده و نقشه راهی برای استقرار معماری سازمانی سرویس گرا و کسب نتایج مطلوب از آن بدست میآورند.
ثبت نام در دوره: این دوره صرفا به صورت سازمانی با درخواست سازمان متقاضی برگزار می شود. متقاضیان فردی می توانند از فرصت دوره های آموزشی که به صورت سالانه در همایش معماری سازمانی برای عموم برگزار می شود استفاده نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر یا درخواست برگزاری دوره، از بخش تماس با ما اقدام نمایید.
سوابق برگزاری دورههای آموزشی مدرس
مشخصات دوره آموزشی سازمان سرویس گرا
عنوان دوره | سازمان سرویس گرا Service Oriented Enterprise (SOE) |
شرح دوره |
معماری سرویس گرا به عنوان پارادایمی که این روزها با سرعت گسترش می یابد نه تنها فضای فناوری اطلاعات را تسخیر کرده بلکه مفاهیم آن در کسب و کار نیز منشا تحولات مهمی شده است. پارادایم سرویس گرایی در لایه های مختلفی همچون سازمان سرویس گرا، کسب و کار سرویس گرا، سیستم های سرویس گرا و نهایتا زیرساخت سرویس گرا مصداق پیدا می کند. اهمیت بازمهندسی(معماری) سازمان با نگاه سرویس گرا به صورتی است که در دنیای رقابتی و سرویس محور امروز، میتوان گفت چشم انداز هر سازمان رسیدن به درجاتی از بلوغ سرویس گرایی در لایه های مختلف است. در دوره سازمانی سرویس گرا، مدیران و کارشناسان به صورت علمی و کاربردی با پارادایم سرویس گرایی که خود شامل کسب و کار سرویس گرا، اقتصاد سرویس گرا، سازمان سرویس گرا و سیستمهای سرویس گرا می شود آشنا شده و نقشه راهی برای استقرار معماری سازمانی سرویس گرا و کسب نتایج مطلوب از آن بدست میآورند. |
سرفصل مطالب |
|
پیش نیاز دوره |
آشنایی کافی با مفاهیم معماری سازمانی و فناوری اطلاعات |
مخاطبین و شرکتکنندگان |
|
نحوه برگزاری | به صورت سازمانی برای تیم کارفرما |
مدت و زمان دوره | 7 ساعت (یک روزه) |
محل برگزاری | در محل سازمان کارفرما |
مدرس |