فراخوان شناسایی تامین کنندگان پلتفرم توسعه کمکد – سیستم ساز (LCDP)
آزمایشگاه معماری سازمانی سرویس گرا به عنوان مشاور تامین و راه اندازی سیستم مدیریت فرایند (BPMS) – سیستم ساز (LCDP)، برای کارفرمایان دولتی و خصوصی، فراخوان شناسایی تامین کنندگان را مطابق با فایل پرسشنامه زیر منتشر نموده است.
اصول حاکم بر معماری سازمان دیجیتال

سازمان دیجیتال (Digital Enterprise) معادل تشکیلات، سازمان یا اکوسیستمی است که راهبرد دیجیتال در تمامی بخشها و عملیات آن با موفقیت پیادهسازی و به بهرهبرداری رسیده باشد و پروسه تحول بهصورت یک قابلیت دائم و پایدار نهادینه شده باشد.
متد چابک در معماری سازمانی

طرز فکر چابکی بر چهار ارزش کلیدی و تعدادی اصول استوار است که تحقق و تجسم آنها در قالب روششناسیهای توسعه نرمافزار منجر به خلق روش Scrum، XP و موارد مشابه شده است. به همین روال، متد معماری سازمانی چابک نیز در قالب تعدادی رکن کلیدی تبیین میشود که تحقق این اصول به خلق چارچوبها و روششناسیهای چابک یا تطبیق روششناسیهای موجود خواهد انجامید.
هفتمین همایش ملی پیشرفتهای معماری سازمانی برگزار شد

هفتمین همایش ملی پیشرفتهای معماری سازمانی در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد
پلتفرم دیجیتال: موتور محرکه تحول دیجیتال

تحول دیجیتال از منظر معماری بیش از هر چیز نیاز به پلتفرم دیجیتال از محصولات و خدمات ماژولار دارد که با ترکیب و اختصاصیسازی آنها بتوان بهسرعت به نیاز مخاطب پاسخ داد و از فرصتهای کسبوکار پیش از آنکه توسط رقبا تصاحب شوند، استفاده کرد.
معماری داده در استاندارد DMBOK

فناوری و راهکارهایی مانند انباره داده (Data Warehouse)، دریاچه داده (Data Lake)، کلان داده(Big Data) ، داده باز (Open Data)، مدیریت دادههای کلیدی (MDM)، سرویسهای داده (Data Services)، هوش تجاری (Business Intelligence)، جریان داده (Data Streaming) و نظایر اینها، تنها نمونههایی از مصادیق رشد کاربردهای معماری داده است.
ابلاغ الزام تدوین و اجرای معماری سازمانی به بانک ها و موسسات اعتباری توسط بانک مرکزی
بانک ها و مؤسسه اعتباری موظف است معماری فناوری اطلاعات را بر مبنای توگف، بایان و چارچوب ملی معماری سازمانی ایران و یا ترکیبی از آنها و در حوزه سرویس با رویکرد معماری سرویس گرا طراحی و تدوین نماید.
تحقق واقعی معماری مایکروسرویس نیازمند کسبوکار سرویسگرا

پارادایم سرویسگرایی(به صورت عام) و معماری مایکروسرویس (بهصورت خاص) روندهای آیندهدار صنعت فاوا هستند که در دنیای رقابتی و سرویس-محور کسبوکار نیز تضمینکننده همراستایی بین کسبوکار با فاوا هستند
الگوهای دهگانه خدمات (سرویس) در دولت و دستگاههای اجرایی

خدمت: برونداد حاصل از بهکارگیری هدفمند نیروی انسانی، فرآیندها، اطلاعات و فناوری، توسط سازمان که منجر به نتیجهای ارزشمند از دید ذینفع شده و در راستای اجرای مأموریت و تحقق اهداف سازمان باشد.
برای ارائه یک خدمت، یک یا چند فرآیند در درون سازمان اجرا میشود تا نتیجه لازم برای ذینفع تولید شود.
چارچوب استقرار حاکمیت داده

«حاکمیت داده» شامل ترکیبی از فرایندها، افراد و فناوریها دانسته شده است که برای کارکردن صحیح و منسجم با دادههای یک تشکیلات مورد نیاز است. «معماری داده» درباره فهم جامعنگر و بنیادین از وضعیت ایستا و پویای موجودیتهای دادهای سازمان و روابط و استانداردهای حاکم بر آن است که شامل نقشههای طراحی، مدلهای مرجع، استانداردها، قالبهای مستندسازی و برنامه تحقق وضعیت مطلوب میشود.