برگزاری دوره آموزشی «معماری سازمانی دیجیتال» در صنعت بانکداری
دوره آموزشی «معماری سازمانی دیجیتال» در صنعت بانکداری برای مدیران و کارشناسان واحدهای “سازمان و روشها”، “فناوری اطلاعات” و “بانکداری دیجیتال” برگزار شد.
برگزاری هشتمین همایش ملی معماری سازمانی
هشتمین همایش ملی پیشرفتهای معماری سازمانی با تاکید بر کاربردهای هوش مصنوعی و علم داده در معماری سازمانی، 2 و3 آبانماه 13403 به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار میشود
مدرنسازی آیتی (IT Modernization) : ضرورتی استراتژیک برای بقا و چابکی کسبوکار
مدرنسازی آیتی به معنای پروسهای از توسعه و نوسازی نرمافزارهای کاربردی موروثی و زیرساختهای فرسوده در جهت ایجاد چابکی و نوآوری در سازمان و کاهش هزینههای سنگین نگهداشت زیرساختهای فرسوده آیتی است.
گزارش شده که فقط در بخش دولتی آمریکا بیش از 100 بیلیون دلار سالانه برای نگهداشت نرمافزارها و زیرساختهای فرسوده (موروثی) هزینه میشود که این مبلغ بخش مهمی از کل بودجه آیتی دولت است.
ارایه خدمات معماری سازمانی چابک به شرکتهای آیتی (دیجیتال)
انتظار از معماری سازمانی چابک به صورت مشخص باید در کاهش تایم تو مارکت نرمافزارها و سرویسهای دیجیتال، یکپارچگی عملیاتی در خط تولید و پشتیبانی سرویسهای شرکت و مهمتر از همه در هماهنگی میان استراتژی-معماری-پورتفولیو شرکت محقق گردد.
برگزاری دوره تفصیلی آموزش و انتقال دانش معماری سازمانی
در مردادماه 1403، در راستای توانمندسازی تیم کارفرما برای اجرای طرح معماری سازمانی، دوره مفصل آموزشی معماری سازمانی با محوریت معماری فناوری اطلاعات و راهکارهای دیجیتال برای یکی از صنایع کشور برگزار شد.
برگزاری دوره مدرنسازی آیتی با پلتفرم توسعه کمکد برای فولاد هرمزگان
در مرداد 1403، کارگاه آموزشی مدیریتی مدرنسازی سیستمهای موروثی با پلتفرم توسعه کمکد (LCDP) و سیستم مدیریت فرایند (BPMS) برای مدیران فولاد هرمزگان برگزار شد. در این کارگاه یک روزه، چرایی و کاربرد استفاده از پلتفرمهای LCDP از دو منظر مدیریت چرخه فرایندهای کسبوکار (BPM) و مدرنسازی نرمافزارهای موروثی (Legacy application modernization) مورد بررسی قرار گرفت
تحول دیجیتال چیست و عوامل موفقیت دیجیتالیشدن کدامند؟
تحول دیجیتال (Digital Transformation) توانایی بکارگیری و تطبیق اثربخش فناوریهای نوین در جهت تکامل پیوسته و بازآفرینی سازمان در مسیر رشد و رقابت است. طبق گزارش گارتنر، بیش از نیمی از مدیران ارشد کسبوکار، توسعه دیجیتال را عامل بهبود درامد سازمان میدانند. همچنین حدود دو-سوم کسبوکارها معتقدند برای باقیماندن در رقابت، “باید” کسبوکار دیجیتال جدیدی راهاندازی کنند و گرنه از بازار حذف خواهند شد.
فیلم سمینار معرفی پیکره دانش معماری سازمانی
فیلم معرفی مختصر پیکره دانش معماری سازمانی برای دانشجویان، کارشناسان و علاقمندان معماری سازمان و سیستم توسط امیر مهجوریان
پلتفرمهای توسعه کمکد (LCDP): تکامل سیستمهای مدیریت فرایند (BPMS) برای عصر دیجیتال
سیستمهای مدیریت فرایند آمده بودند تا بهرهوری سازمان را با مکانیزاسیون فرایندها و نظارت (مانیتورینگ) گامهای فرایند برای رفع گلوگاهها و خطاها، بهبود بخشند. پلتفرمهای توسعه کمکد رویکردی نوین برای عصر دیجیتال و چالشهای آن است که متدولوژی، استانداردها و تکنیکهای آن با بهروشهای جدید هماهنگ شده است.
نسخه رایگان کتاب اصول، مبانی و روشهای معماری سازمانی سرویسگرا
کتاب معرفی اصول، مبانی و روش های معماری سازمانی سرویس گرا در سال 1389 توسط انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر و وارد بازار شد. با توجه به اینکه از سال 1400 این کتاب در کتابفروشیها موجود نیست؛ نویسندگان تصمیم گرفتند نسخه الکترونیک کتاب را به صورت رایگان به جامعه پژوهشگران و متخصصان هدیه نمایند.