تحول دیجیتالی فضای رقابتی را تشدید کرده است و سازمانها به ناچار باید در کوتاهترین زمان ممکن سرویسها و محصولات دیجیتالی جدید را آماده و روانه بازار نمایند. سرویسهای دیجیتال بیش از گذشته، هدفمند، مشتری محور، هوشمند و یکپارچه شده ارایه می شوند و سازمانها و کسب وکار ناچارا باید خود را برای ارایه کارامد این گونه سرویس ها و رقابت در بازار توانمند سازند. دوره معماری سازمانی دیجیتال، با تاکید بر نقش فناوری های نوین، استانداردهای نتیجهگرا و معماری چابک، رویکرد نوین معماری دیجیتال را آموزش می دهد
یکی از مهمترین پیش نیازهای تحول دیجیتال در سازمانها، چابکی در معماری و عملیات سازمان است، بهگونهای که بتواند دائماً پورتفولیویی از پیشنهادهای دیجیتال خلاقانه را در پاسخ به نیازهای پویای مشتریان و تغییرات سریع فناوریها، آماده نموده و پشتیبانی نماید؛ این امر مستلزم این است که در مرحله نخست وضعیت موجود معماری سازمان با دقت و جزییات کافی مستند شده باشد و برای هر تغییری بتوان با تحلیل وضعیت موجود در کمترین زمان ممکن، نحوه طراحی-تامین خدمات یا محصولات دیجیتال را شناسایی کرد. در گام دوم سازمان باید از چنان فرایند معماری چابکی برخوردار باشد که بتواند در دورههای کوتاه با رصد روندهای فناوری و فرصتهای جدید نسبت به بازبینی در پورتفولیوی محصولات-خدمات و پیشنهادهای دیجیتال اقدام نماید، بهعبارتدیگر بتواند معماریهای مطلوب را در بازههای بسیار کوتاه بازبینی و عملیاتی کند.
معرفی دوره آموزشی معماری سازمانی دیجیتال
این دوره آموزشی برای راهبران، مدیران و متخصصانی که با هر دو مقوله تحول دیجیتال و معماری سازمانی آشنایی اولیه دارند طراحی شده است و هدف آن ارایه مسیری روشن از نحوه بکارگیری این دو رهیافت برای برنامه های تحول سازمانی است. شرکت کنندگان در این دوره خواهند آموخت که بدون وجود توانمندی معماری سازمانی چابک و سرویس گرا، کاربرد فناوریهای نوین و برنامه های تحول دیجیتال نهایتاً در حد تغییرات محدود و مقطعی در همان مدل کسبوکاری موجود، محدود خواهد بود بدون آنکه دگرگونی ملموسی در اکوسیستم و خدمات-محصولات مشاهده شود.
فرض این است که مخاطبان با مبانی و مقدمات معماری سازمانی و تحول دیجیتال اشنایی اولیه دارند.
ثبت نام در دوره: این دوره صرفا به صورت سازمانی با درخواست سازمان متقاضی برگزار می شود. متقاضیان فردی می توانند از فرصت دوره های آموزشی که به صورت سالانه در همایش معماری سازمانی برای عموم برگزار می شود استفاده نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر یا درخواست برگزاری دوره، از بخش تماس با ما اقدام نمایید.
سوابق برگزاری دورههای آموزشی مدرس
مشخصات دوره معماری سازمانی برای تحول دیجیتال
عنوان دوره | معماری سازمانی دیجیتال Digital Enterprise Architecture |
شرح دوره |
تحولات عصر دیجیتال سازمان ها را ناگزیر از به کارگیری نسل جدیدی از راهکارها و فناوریهای دیجیتال ازجمله ربات ها، اپلیکیشن های هوشمند موبایل، رایانش ابری ، زنجیره بلوکی ، رایانش کوانتومی ، واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده ، یادگیری ماشین ، هوش مصنوعی و نظایر اینها نموده است و مباحث سازمان دیجیتال و فناوری های دیجیتال حتی برای مدیران ارشد کسب و کار نیز اهمیت راهبردی یافته است. سوال کلیدی این است که آیا تحول دیجیتال و استقرار فناوری های دیجیتال می بایست به صورت ایزوله بدون در نظر گرفتن بهروشهای تجربه شده و امتحان پس داده در حوزه برنامه ریزی راهبردی، معماری سازمانی و .. پیاده سازی شود یا اینکه تحول دیجیتال نیز نوعی تکامل بهروش های عصر اطلاعات است که باید با ملاحظات خاص خود پیاده سازی شود. دوره معماری سازمانی دیجیتال، برای راهبران، مدیران و متخصصانی که با هر دو مقوله تحول دیجیتال و معماری سازمانی آشنایی اولیه دارند طراحی شده است و هدف آن ارایه مسیری روشن از نحوه بکارگیری این دو رهیافت برای برنامه های تحول سازمانی است. شرکت کنندگان در این دوره خواهند آموخت که بدون وجود توانمندی معماری سازمانی چابک و سرویس گرا، کاربرد فناوریهای نوین و برنامه های تحول دیجیتال نهایتاً در حد تغییرات محدود و مقطعی در همان مدل کسبوکاری موجود، محدود خواهد بود بدون آنکه دگرگونی ملموسی در اکوسیستم و خدمات-محصولات مشاهده شود. |
سرفصل مطالب |
|
پیش نیاز دوره |
آشنایی کافی با معماری سازمانی یا گذراندن دوره مبانی معماری سازمانی |
مخاطبین و شرکتکنندگان |
|
نحوه برگزاری | به صورت سازمانی برای تیم کارفرما |
مدت و زمان دوره | 16 ساعت در قالب 4 جلسه 4 ساعته (دو جلسه در هفته) |
محل برگزاری | در محل سازمان کارفرما |
مدرسان |