با توجه به اهمیت تحول رویکرد معماری سازمانی (کسبوکار و فناوری اطلاعات) از مدلهای سنتی به مدلهای چابک و دیجیتال، در مهرماه 1403 دوره آموزشی “معماری سازمانی در صنعت بانکداری” با تاکید بر معماری سازمانی چابک و نتیجه-محور همچنین در راستای تحقق الزامات بانک مرکزی برای یکی از بانکهای مهم کشور برگزار شد.
در این دوره، مدیران و کارشناسانی از واحدهای “سازمان و روشها”، “فناوری اطلاعات” و “مدیریت داده” که متولی طراحی و استقرار نظام معماری سازمانی بانک بودند، با استانداردها، بهروشها و سناریوهای مختلف تعریف و اجرای طرح معماری و مزایا یا محدودیت هرکدام آشنایی کامل پیدا نمودند. در این دوره آموزشی به صورت جامع ولی فشرده اهم مباحث کلیدی مدیریت معماری بررسی شد و نحوه تلفیق چارچوب توگف، بایان و چارچوب ملی مطابق با الزامات بانک مرکزی، سناریوهای برونسپاری پروژههای معماری، گزینه های ممکن برای ظرفیتسازی تشکیلات معماری، کاربرد بهروشها و مدلهای مرجع در معماری بانک و … نیز پوشش داده شد.
محورهای دوره آموزشی معماری سازمانی ویژه بانکها و صنعت بانکداری:
- ایجاد زبان مشترک میان مدیران و کارشناسان تیمهای معماری بانک
- معرفی جدیدترین ترندهای معماری سازمانی دیجیتال
- نحوه هدایت برنامه تحول دیجیتال در بستر نظام معماری سازمانی
- معماری سازمانی چابک و سرویسگرا برای صنعت بانکداری
- نحوه استفاده از مدلهای مرجع معماری، بهروشها و ترندهای نوین معماری در بانک
- تبیین نقشهراه و سناریوهای اجرای معماری