دوره آموزشی «معماری سازمانی دیجیتال» برای مدیران و کارشناسانی از واحدهای متولی فرایندها و فناوری اطلاعات در بانک صادرات برگزار شد.
دوره آموزشی معماری سازمانی دیجیتال، برای راهبران، مدیران و متخصصانی که با هر دو محور تحول دیجیتال و معماری سازمانی آشنایی کافی دارند طراحی شده است و هدف آن ارایه مسیری روشن از نحوه بکارگیری این دو رهیافت برای برنامه های تحول سازمانی است.
اگرچه تب تحول دیجیتال و برنامههای دیجیتالیسازی در صنایع و دولت داغ است، اما براساس گزارشی از گروه مشاوران بوستون (BSG)، 70 درصد پروژههای تحول دیجیتال حتی با وجود حمایت مدیریت ارشد شکست خوردهاند. شرکت کنندگان در این دوره خواهند آموخت که چگونه از مفاهیم نوین معماری سازمانی و خصوصا تکنیکهای معماری چابک و سرویسگرا برای پیشبرد برنامههای تحول (کسبوکار، دیجیتال) بهره ببرند.
این دوره که به صورت سفارشی برای سازمان کارفرما برگزار شد شامل محورهای زیر بود:
- مرور خلاصه از تاریخچه تکامل چارچوبها و مدلهای مرجع معماری سازمانی
- معماری چابک (Agile Architecture)
- تحول دیجیتال و سازمان دیجیتال
- اصول معماری سازمان دیجیتال
- مدل عملیاتی سازمان دیجیتال سرویس گرا
- چالش مدرن سازی آیتی و سیستمهای موروثی
- مسیر تحول دیجیتال مبتنی بر معماری سازمانی