روند شتابنده تغییرات در فناوری اطلاعات و کاربردهای آن در کسب و کار که منجر به ظهور سازمانهای دیجیتال و اکوسیستمهای سرویسگرا شده، نهاد متولی فناوری اطلاعات (دیجیتالی سازی) را وادار نموده تا به صورت بی وقفه محصولات دیجیتال جدید تولید نموده و به بازار عرضه نماید، همچنین محصولات قبلی را ارتقاء و تکامل بخشد و پایداری سرویسها و زیرساختها را نیز تضمین نماید. این نهاد که تمام تمرکز خود را بر روی توسعه محصولات دیجیتال و کیفیت خدمات (به مشتریان و کسب و کار) گذاشته است، ناخواسته توجه کمتری به تشکیلات و مدل عملیاتی خود مینماید و از درون دچار آسیب میشود.
عدم چابکی کافی عملیات فاوا، فرایندها و روالهای پیچیده و بروکراتیک، ساختارهای سنتی، تداخل وظایف و استانداردها، عدم یکپارچگی ابزارها و … از نمونه مصادیق این عدم توجه به معماری سازمان فاوا است که خود معلول رشد سریع انتظارات از فناوری اطلاعات و تغییرات بنیادین در محصولات، روشها و فناوریها است.
مدرن سازی آیتی و چابکسازی تشکیلات و عملیات فاوا، رویکردی جامعنگر و سرویسگرا برای بازمعماری فاوا براساس ضرورت های ساختاری، رفتاری و سیستماتیک فناوری اطلاعات برای تاثیرگذرای موثر بر تحول (کسب و کار، دیجیتال) است.