کتاب “طراحی شده برای دیجیتال: چگونه کسب و کار خود را برای موفقیت پایدار معماری کنید” نوشته خانم جین راس و همکاران از مرکز مطالعات سیستمهای اطلاعاتی دانشگاه MIT آمریکا
Designed for Digital: How to Architect Your Business for Sustained Success (2019)
by Jeanne W. Ross, Cynthia M. Beath, Martin Mocker
Publisher: The MIT Press
Hardcover: 208 pages
اکثر شرکتهای معتبر از فناوریهای دیجیتالی مانند زیرساخت کلود، اپلیکیشنهای موبایل، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی استفاده کردهاند. اما تعداد کمی از این شرکتها، برای عصر دیجیتال طراحی شده اند. این کتاب توصیههای عملی برای طراحی مجدد سازمانهای “بزرگ و قدیمی” برای رسیدن به سازمان دیجیتال، با ذکر نمونههای واقعی از آمازون، فیلیپس، لگو و بسیاری از شرکتهای معروف ارایه مینماید.
به عقیده نویسندگان، اکثر مدیران ارشد برای اجرای استراتژی به ساختار سازمانی تکیه می کنند، غافل از اینکه ساختار به جای آن که چابکی را اجرایی سازد، مانع چابکی و تحول است. اما در شرکتهایی که برای دیجیتال طراحی شدهاند، افراد، فرآیندها، دادهها و فناوری برای ارائه راهحلهای نوآورانه و بازطراحی استراتژی هماهنگ میشوند. در اقتصاد دیجیتال آنچه که برندگان را از بازندهها متمایز میسازد، نه استراتژی که “طراحی/معماری برای دیجیتال” است.
این کتاب با تکیه بر پنج سال تحقیق و مطالعات موردی عمیق، راهنمای ضروری برای شرکتهایی است که میخواهند به جای سردرگمی در جنگل فناوریهای نوظهور، واقعا اقدامی عملی برای تحول دیجیتال انجام دهند. به عقیده نویسندگان، پنج بلوک سازنده موفقیت کسب و کار دیجیتال عبارتند از:
- ستون فقرات عملیاتی
- پلتفرم دیجیتال
- چارچوب پاسخگویی
- پلتفرم توسعه دهندگان خارجی
- بینش مشترک مشتری
برای دریافت لینک دانلود کتاب به کانال تلگرام http://t.me/soea_lab مراجعه نمایید.